tiistai 12. tammikuuta 2016

Asunnon valmistelua

Vähitellen olen alkanut valmistautua pian täydellä höyryllä alkavaan remonttivuoteen. Tavaroita pitää pakata putkiremontin tieltä melko runsaasti pois. Oman asuntoni kohdalta kolmen kuukauden täyslaidallinen alkaa tosin vasta huhtikuussa, mutta minun mahdotonta arvioida sen hetkistä fyysistä kuntoani, mikään sujakka liikkuminen ei varmaan ainakaan onnistu (vaikka enhän minä nytkään minään tanssijattarena ympäriinsä hypähtele). Joka tapauksessa on paras suunnitella homma hyvin etukäteen, ja laittaa jo nyt pois ne joita ei välttämättä tarvita.

Lonkkavaivaisena en olosuhteiden pakosta tule tarvitsemaan mitään mikä on huikean pituuteni (150 cm virallisesti ja oikeasti ehkä vähän vähempi) ulottumattomissa. Enkä taida tarvita mitään ihan lattianrajassakaan olevaa. Jos viettää aikaansa lähes kokonaan neljän seinän sisällä, niin verkkarit ja paita ovat varmaan tarvituimmat vaatekappaleet. Niin ikään pois voidaan kantaa kaikki vaikeasti puettavat kengät (näkemiin ihanat luotto Converset - vaikka eihän niillä nyt näin talvella muutenkaan). Vale-Crockseilla villasukat jalassa mennään ilmeisesti ainakin talvesta kesään (näin olen sen suunnitellut). Kuka ties vaikka koko vuosi, jos suunnitelmat polvienkin osalta käyvät toteen. Ihan vielä en tosin sitä pysty miettimään.

Käytännöllinen valinta: puutarhakengät ja villasukat





Sitten tietysti kaikki irtotavara, johon voisi keppeineen kompastua, on siivottava pois. Ehkä jopa matot lattialta, sillä olen kömpelys, ja onnistun varmasti kaatumaan pienimpäänkin kuhmuraan. Kaikki ajanviete on tuotava helposti ulottuville. En tosin tiedä miten musiikin kuuntelu tai elokuvan katselu onnistuu kuulosuojaimet korvilla, ja poraäänien jyristessä taukoamatta taustalla.

H-hetkellä sitten, siis remontin alkaessa, kaikki arvotavara kannetaan pois, ja jäljelle jäävät muovitetaan tarkasti. Koko tukiverkosto kaavitaan avuksi tähän reippaasti johdettuun (minä) toimenpiteeseen - eikä opettavaisilta neuvoilta (minä), pikkumaisuuksilta (minä) ja kirosanoilta (minä) tulla välttymään, näin uskon.

Se mihin asukas sitten kärrätään, on vielä arvoitus. Alkuperäisenä ajatuksena oli viettää kyseinen aika maaseudulla vanhassa kartanossa (no melkein - sodan jälkeen rakennettu pirtti, jossa on ulkohuussi, mutta ei suihkua eikä oikein lämmitystäkään), vaan kun huhti-toukokuu on vielä melko kylmää aikaa. Jos kesäkuussa sitten. Fyysisen kunnon riittävyys kyseisiin olosuhteisiin on myös asetettava kyseenalaiseksi. Ehkäpä minä tosiaan mietin niitä vaihtoehtoja vielä. (Kenties sinne sukulaisen vapaaseen huoneeseen, vaikka koville se ottaa).

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti