keskiviikko 27. tammikuuta 2016

Näillä tiedoin!

Näillä tiedoin. Niinhän minä eilen kirjoitin. Omituisen ennakoivasti. Leikkauksen piti olla tänään, mutta ei se sitten ollutkaan. Voitko uskoa, mutta väärä päivä! Aamulla vääntäydyin tänne seitsemäksi, ja oikeastaan jo paljon ennen sitä, kun Kela-taksikeskuksessa yliarviotiin matkaan kuluva aika. Siitäkin ajasta onnistuin jo nipistämään pois puoli tuntia - nytkin olin täällä 45 minuuttia liian aikaisin, ja ilman nipistystä olisin ollut reippaasti yli tunnin. Siinä sitten seisoin kipeillä jaloilla, ohuissa verkkareissa, ilman hanskoja (unohtui) ja värjöttelin lukitun oven takana. Siitä olisi pitänyt kai jo ymmärtää ettei se päivä tästä paremmaksi muutu.

Eikä muuttunut. Mikä sun nimi on? Ei löydy.... katsotaas... joo odotas. Niin että lonkkako sulle laitetaan vai polvi? Minä siihen mumisten että eiku öö tuota PAO. Mikä? Niin siis periasetabulaarinen osteotomia. Ahaa.. joo no odotas siinä ni selvitellään tätä sun asiaa. Kyllähän se siitä sitte ajan kanssa selvis... leikkaus on huomisen listalla. Piste.

Eikä sitä tietenkään ollut mitään mahdollisuutta aikaistaa. Se nyt oli ihan itsestään selvää heti kun kuulin etten listalla ole. Ei leikata tänään. Mulle lähetetyssä kirjeessä oli muuten tämä päivä. Ei siis ollut mun moka tällä kertaa. Harmittaa se silti. Olin jo ehtinyt valmistautua. Henkisesti.

Vaihtoehdot oli joko jäädä tai lähteä. Minä jäin. Olen täällä (ilmaiseksi!) täysihoidossa huomiseen. Viisi ateriaa ja lepoa levon päälle. Oikeasti tosi tylsää, mutta en kyllä jaksa sen taksinkaan kanssa tossa eestaas hyömytä. Omalla autolla olisin lähtenyt saman tien takasin kotiin, mutta ei auta - tämä meni nyt näin. Toisaalta... jos miettii minun ja tämän laitoksen (Tyks) yhteistä 37 vuoden historiaa, niin tämä kyllä sopii hyvin joukon jatkoksi. Ei ole ihan aina mennyt putkeen. Toivottasti tästä eteenpäin paremmin.

Jos saisi vaikka nukuttua, niin sitten tästä olisi jotain hyötyäkin. Yöllä siis. Ainakin se teoreettisesti on mahdollista pidempään kun ei tarvitse puoli viideltä nousta. Yksin huoneessa ainakin vielä tänään, joten häiriötöntä. Ikkuna paikka - ihan hyvä on näkymä. Katso kuva. Tuomiokirkko siintää taustalla. Ilma on tosin vähän tuhrunen, mutta ei pidä antaa sen haitata. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti